Vänliga veckan.....



........ börjar idag....
Nu tycker ju jag att alla veckor kan vara vänliga veckan, om alla vore vänliga varje vecka så skulle världen se betydligt bättre ut.
Å den Vänliga veckan går ju i kärlekens tecken, det är ju Alla 💖dag på onsdag.
Glädjedödare tycker att det är bara för affärerna men se, det tycker inte jag....
Allt blir till vad man gör det till, det räcker så bra med nåt litet, behöver inte vara nån diamantring för sådär 80 000 kr även om det vore trevligt som överraskning 😉
En blomma, en kärleksfull gofika, ett litet kort är fullt tillräckligt.
Å imorrn är det dags för den riktiga Semledagen 😄

Nån bra söndag blev det inte......
Vaknade igår morse 4.30 med en sjuhelvetes huvudvärk......
Lätt förlamande, nästan blodsmak i munnen så sömnen blev störd resten av morgonen.
Men till slut kom jag upp, hivade ur sängkläderna, bäddade rent.
Startade tvättmaskinen så nåt vettigt blev gjort.
Sambon åkte till affären å köpte bröd åt oss så vi fick frukost.
Men vid 12 tiden så kom tröttheten ifatt mig, jag däckade på soffan å sov till kl 14.
Vaknade alldeles torr å klibbig i munnen, fy farao så läbbigt det är.
Men jag vaknade till , åt lite å sen gav jag mig ut på en dryg timmes pw så jag fick frisk luft å dagsljus.
Men sånt hänger i hela dagen tyvärr, huvudet är tungt men middag fixades men jag somnade på soffan lite senare på kvällen.

Extra jobb i veckan å rödvin på lördag kvällen var väl orsaken.
Nä, jag var inte bakfull men med anlag för all huvudvärk man kan tänka sig så får jag vara försiktig med rödvin.
Har ju hittat ett rödvin med låg nivå av tanniner å histamin men jag tog 1½ glas för det var så sanslöst gott men det var nog för mycket.
Brukar bara dricka 3/4-1 glas så jag får hålla mig till det tror jag.

Ska strax ge mig ut på en kortare pw, trafiken ska bara få lugna sig lite på 27an.
Den är oerhört intensiv denna tiden på dygnet så jag väntar till runt 8.30, då har det lugnat sig lite.
Hur eller hur så MÅSTE jag ut en bit på landsvägen å bilar-lastbilar-långtradare tar sällan hänsyn till mig som gående-löpande.
Inget blev ju gjort här hemma igår så jag får ta det idag.
Åtminstone svabba av golven å toaletterna å sen till gymmet i eftermiddag.
Nu har dom bytt ut spinningpasset ikväll pga av sjukdom mot RPM å det gillar jag icke men det får gå, bara att bränna kalorier som gäller nu.
Får ta med öronproppar för den människan som håller i det passet kan inte prata i mikrofonen, hon skriker å det är superstressande för min hjärna, jag blir vansinnig på sånt...

Jodå, den öländska italienskan var ju på stor galafest i lördags kväll.
Hade varit så festligt å glammigt å god mat.
Hälften kunde hon inte ens översätta till svenska men det var säkert gott 😄
Hon fick pris för att hon vann sin klass på regionmästerskapen så det var ju roligt.
Dock har dom väääääldigt svårt att uttala hennes namn, blev full i skratt när jag lyssnade på videon hon skickade mig på prisutdelningen 😄
Här på hennes häst Dollar....
 Den öländska italienskan står längst till vänster.
De övriga är äkta italienskor 😉

Men februari har kommit med LJUSET..... 💗
Nu är det nästan ljust vid 7 på morgonen, allt blir lättare å man blir piggare när det är ljust tidigt på morgonen.
Det underlättar för mig som vill ut på morgonen, jag behöver inte vänta till halva förmiddagen har passerat.

Så nu ska jag byta om å ge mig ut en runda.....

HA EN BRA DAG !!!

Kommentarer

Populära inlägg