Sista....





....timmarna av vintern är här.....
Imorrn är det 1a mars, då är det vååååååår.......
Vår, vår VÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅR............. 😄
Sen ger jag blanka faen i om det är -10 å halv snöstorm (vilket det lär vara..) det ÄR vår 1a mars så det så!!!!
Å så är det juh fössta tossdan i mass imorrn oxå......
För ni förstår, att fössta tossdan i mass är Smålands alldeles egna nationaldag 😃
Då ska man äta massipantååta å gotta sig 😄
Det var 2010 som dagen såg dagens ljus på fb, enkelt förklarat en ordlek på småländska från början.
Den spred sig blixtsnabbt å en ny tradition var född.
Ja, allt som kan firas ska firas, helt rätt tycker jag 😄 

Pinglan B å jag gick på kondis å fikade i måndags.
Jag skulle ju till gymmet så jag var tvungen att ta en macka för att orka å hon smaskade i sig en Nappebakelse.
Sen skulle vi gå å kolla på glasögonbågar åt mig, jag behöver nya glas.
Men plånboken blir glad för fy farao så fula å tradiga bågar idag så det får vara så länge.

Gick å växlade till mig euro å höll på å svimma när hon sa slutsumman.
Euron är snordyr just nu, dagen efter uppmärksammade dom det i Ekonominyheterna i tv.
Den har rekordhög notering just nu, lagom till vi ska iväg..... bah......😖
Väl på gymmet gick det bra, hem å äta lite å sen var det sängen.

Igår så var det en kylslagen morgon när jag åkte till jobbet.
Under dagen så ökade vinden å när jag körde hem var det rätt besvärligt.
Hård vind, snörök å möte med tunga lastbilar så jag höll på å fara i diket.
Så jag ställde in det planerade besöket på gymmet igår kväll, så viktigt är det inte att jag kör när det är så besvärligt väglag.
Men detta är ingenting mot hemma på Öland.
Där är dom mer el mindre begravda i snö, käre sonen hade åkt ner till mormor å morfar å skottat å kört till affären å handlat lite åt dom.
Å det verkar inte avta, alla skolskjutsar å linjebussar är inställda sen i tisdags å är inställda resten av veckan.
Den öländska fåken är inte att leka med, ger man sig ut i den har man inte alla hästar hemma kan jag säga.
Den ska man ha största respekt för......

Det har varit en lång kall dag på jobbet idag.
Men från 8.30 när jag kom till jobbet till 16.30 så var jag igång nonstop.
Det behövs en sån här dag för att hålla värmen å tiden går fortare.
Lite dötid till efter kl 18 då jag kan börja förbereda stängning men det gjorde inte så mycket.
Å så kom det in en manlig kund:
Nu är det såhär bla.....bla.....bla.......
Så om du kan hjälpa mig med det vore jag tacksam så får du en till stjärna i kanten.
Du har redan en stjärna i kanten men då får du en till 😉 
Jodå, jag gjorde det han bad om så nu har jag tydligen 2 stjärnor i kanten hos den kunden, haha 😄
Kul att vara uppskattad 😇

 Å så fick jag brev från farbror polisen idag.....
Sambon ringde å undrade vad jag hade hittat på för nåt 😉
Mjaaaaaaa...........för 2 veckor sen var jag extremt irriterad å lätt förbannad på en person när jag körde hem å tänkte väl inte varken på var jag var el hur fort jag körde så kameran fotade mig på 90 väg.
I normala fall kör jag sällan över 80 km på den vägen å definitivt inte denna årstiden.
Nu körde jag i 96 km enl kameran men det var nånstans runt 100 men dom drar nog av lite.
Så jag klarade mig med lägsta beloppet , lite surt är det men det är bara att betala å se glad ut.
Å tänka sig för nästa gång.....
En gång innan har jag åkt dit, det är 10 år till hösten.
Vi hade varit på dans ända ner i Lönsboda på Wahlströms, klockan var nästan 4 på morgonen när jag passerade kameran i Algutsrum.
Då var det oxå 6 km för fort men då var det böter på 1200 kr så det har ju gått upp lite. 
Man kan tycka att omständigheterna kan spela in, öde väg, inte en jävla bil inom synhåll vid den tiden men så är det.

Imorrn så påbörjas operation Body Makeover...
På morgonen ska den gamla kroppens tvagas, peelas å vaxas, sen blir det frissabesök kl 11.
Ska äntligen fixa golvmoppen som sitter högst upp på kroppen.
Sen får jag börja tvätta å plocka inför resan.
Packat har jag typ redan gjort men jag fick sålla lite, det blev liiiiiite väl mycket 😄
Å så plocka, plocka, plocka.....



HA EN BRA KVÄLL !!!






Kommentarer

Populära inlägg