Den....

Bistert idag....
 
.....bistra vinterkylan håller i sig.....
Ligger runt -10 på morgonen men idag blev det inte "varmare" än -5 faktiskt...
Vi startade förmiddagen med att hiva ut 3 stora mattor, en 1,40x2 m, en rund på diameter av 2 m å en megastor 2x3 meter ut i snön.
Bankade skiten ur dom upp-å-ner, sen upp på altanräcket för ytterligare piskning å sen borstade jag av dom å så fick de hänga å vädra ett bra tag.
Så nu har vi superfräscha mattor, jag slipper det till påsk då blir det bara en vanlig städning + fönster så det har underlättat rejält.
Sambon skakar på huvudet åt mig, han säger jag städar som för 100 år sen men det bjuder jag på.
En dammsugare kan aldrig ersätta en mattpiska å snö för att få mattorna fräscha .
Totalsanerade sovrummet på damm oxå, så länge det håller...
Å så brände jag väl nån kalori på det oxå...
 
Sen blev det en stunds vila å sen gav jag mig ut vid 3 tiden på en långrunda, 7 km blev det. 
Kollade Runkeeper när jag kom, då hade den lagt av efter typ 7 sekunder.....bah..... 😖
Men jag vet ungf hur mycket kalorier det bränner men ändå roligt att jämföra med.
Men jag snudd på vände efter sådär en 90 sekunder el nåt.
Fyttiattansbananeridetblåskåpet så jävulskt kallt det var i vinden.....hua....
När jag går över vägen, in på en åker-skogsväg så är det rakt österut , vidöppen åkermark, inget skydd-lä öht....
Så det var bara att börja springa för att hålla värmen å komma undan det snabbt.
Efter 600-700 m så svänger vägen söderut å då fick jag lä av skogen lite å inne i skogen var det jätteskönt.
Hela vägen till Ingelstad å genom byn var behaglig men fy farao när jag kom upp på 27an igen, sista dryga kilometern på landsvägen är dryg å vidöppen sjö å åkermark så jag var glad när jag kom hem.
Det var nog det kallaste jag varit ute i....... brrrrrr.........
Dessutom så kom en ambulans i rätt hög fart å drog på sirenen 50 m från mig...
Herrej-vlars så rädd jag blev, jag höll på å ramla ner i diket då jag inte riktigt uppfattade att det var en ambulans förrän dom satte på sirenen.
 
Jaha, Mellon igår....
Hahaha, jag tycker faktiskt att Rolandz var riktigt bra !!
Refrängen satt direkt å mycket underhållande show, en flirt med Elvis å 70 talet.
Rackarnas fräsiga brudar hade han oxå.
Även om han inte har bästa sångrösten så var det uppenbart det svenska folket ville ha, SHOW å snitsig refräng !!
Kan inte låta bli att småskratta åt alla som "rasar" på nätet i div kommentarer ang svenska folkets röstning å deras deltagande öht.
Dom vann, get over it...... 😊
 
Robert hade ju aldrig direkt sjungit innan han kom med Robert Wells Rhapsody in rock ett år, RW ville ju han skulle göra ett Elvispotpurri.
Han höll på å vända på klacken å gå igen har han sagt..
För sjunga hade han aldrig öht tänkt att han skulle kunna, än mindre på scen, vi var ju på den showen, exmaken å jag å det var skitbra.
Sen tycker jag han kan tona ner Roland Järverup å istället vara sig själv,  Robert Gustafsson när dom gör Rolandz, han skulle nog vinna mycket på det. 
Trummisen var inlånad från dansbandet Drifters 😊


Ännu mer musik ikväll...
Fick se att "Kingen" skulle spela på Bingolotto så det var jag ju tvungen att titta på.
Fy faan alltså... han e för grym, bästa boogie-woogie-rock'n'rollsnubbe som finns !!! 
Bästa musiken ever på Bingolotto iaf... 😄
Missade dock lite då jag grejade med middagen å när vi ätit satte jag en bröddeg som ligger utbakat på plåt å jäser nu.
Blev lite sent med brödbaket men så blev det när så mycket annat ska hinnas med medans vädret samarbetar.

Imorrn ska jag ha fikadejt med pinglan B, sen ska vi gå å kolla på bågar åt mig.
Jag har inte beställt tid, det gör jag när jag hittat snygga bågar.
Ska växla euro, göra ett ärende åt min pappa, sen till gymmet för skrot å spinning.
Å så blir det att betala räkningar oxå.....
Surt men såååå oändligt skönt att veta att man har pengar kvar på kontot när dom är betalda mot för 3 år sen...
 Fuldans.... 😄
 
HA EN BRA KVÄLL !!!

Kommentarer

Populära inlägg