Dagarna.......

..... rullar på, redan 10e oktober.
Om bara 2 mån är det dags för festernas FEST, Nobelfesten .
I år ligger det på en söndag så jag kan följa det hela kvällen.
Det är verkligen ett evenemang med pompa å ståt.
Frasande klänningar, gnistrande juveler å klirrande kristallglas....
Vad är väl en bal på slottet...??

Men än är det långt kvar, man ska inte bara längta efter det som kommer sen för mycket för då missar man det som är nu.
Haha, messade med pinglan B i helgen, hon längtar till den 4e dec då vi åker till Köpenhamn över dagen för att gå på julmarknad på Tivoli å allmän julshopping.

Igår blev det som jag planerade, en rejäl städning.
Dessutom städade jag ur alla kökslådor, specerilådan å kryddlådan.
Då kryddorna står i låda är det svårt att se vad för krydda det är å jag var rejält trött på att vända upp varenda burk för att läsa.
Så jag satte en liten bit frysetikett med kryddnamnet på locket så nu ser jag exakt vilken krydda det är å slipper vända upp sjuttielva burkar innan jag får tag på rätt sort.
Smart va ??!! 😄

Lite höstmyyyyyyyys..... 
Utanför köksdörren
 Å kvällstid...


 

Tog en liten shoppingtur in till stan, köpte ny hårfön på Lidl av alla ställen.
Det är inget fel på den jag har men jag har ingen diffuser till den.
Å den har drygt 7 år på nacken så det är frågan hur länge till den håller.
Skulle prova en sportbh på Team Sportia av märket Stay in place, strl L.
Men den large'n hade passat italienskan bättre som väger sådär en 60 kg...
Vad man blir trött på storlekar ibland.....suck...

Köpte ju ett par jättesnygga shorts i somras på Outletbutiken i Bghm.
Å jag såg en lapp där det stod 42 på så det kunde ju stämma.
När jag kom till kassan så frågade den manliga expediten:
Du kollade inte storleken va??
Öööööh....va??
Då visade han mig en lapp som satt bak som jag missat, där stod det XL....
Hur faan är storlekarna skapta egt??
Måste man inte gå efter nåt slags system som gäller för alla någorlunda iaf??

Vidare till gymmet för spinning...
Å jävlar, jag trodde jag skulle dö.......
Efter 10 min var jag genomvarm, efter 20 min var jag slut å efter 30 min trodde jag jag skulle dö på kuppen..
Alltså, fy faan vilket dåligt skick jag är i.. 😣
Å jag har bara mig själv att skylla !!
Men sen gick det lättare men jag var trött redan innan vi började igår så det var väl en anledning oxå, jag fick micropausa då å då.
För jag har ingen träningsvärk, känner bara lite trötthet i muskulaturen.
Men det kan ju bara bli bättre nu....

Har tid med pt'n på måndag, det ingick ju i medlemskapet 2 ggr.
Skulle varit förra måndagen men då var jag ju sjuk å igår hade han ingen tid därav dröjsmålet.
Men jag känner ju redan att jag är mjukare i ländryggen av det lilla jag gjort, jag har inte så ont bara av att röra mig.

Väl hemma efter jobbet idag så fick det bli soffan å en powernap.
Sen har jag lagat kålpudding a la GI till middag till mig ikväll å matlådor.
Men nu är det sen kväll, det är lång dag imorrn på jobbet så det får bli lite tv å sen sängen.

HA EN BRA KVÄLL !!!

Kommentarer

Populära inlägg