Torsdag kväll....

Bild: Erica Baines

Torsdag kväll har det blivit...
Å en sån torsdag det har varit, fantastiskt höstväder !!
Jag tog nog årets längsta sovmorgon idag, jag sov till 8.20.
Jaja, en obligatorisk morgonkiss vid sådär halv 6 men somnade om å sov till 8.20!!
När jag sov så länge sist har jag inte en susning om men så var jag utvilad oxå.

Å vaknade till ett sånt va-va-woomväder alltså 😄
Frisk, klar luft, strålande sol men ack så friska vindar.
Så jag började dagen med att hiva ur sängkläderna å ut med dom på altanen.
Tog mig ut på en pw, 5 km å sen äta frukost med käre sambon.
Hittade ett recept på nätet igår som utlovade "Världens godaste äppelkaka" så den rörde jag ihop å satte i ugnen.
Om den är "Världens godaste äppelkaka" återstår att se imorgon när vi provsmakar den.
Slängde in en maskin tvätt men sunkiga dans å träningskläder, satte mig å betalade räkningarna.
Lika trist varje gång men en underbar känsla att få lite pengar över, att inte behöva  ha ångest över att man måste ha nåt utan nu kan man köpa det.
Inte alltid vad jag vill ha utan kunna köpa det man behöver.

Skakade täckena rejält innan jag bäddade i rena lakan.
Åkte lite tidigare till jobbet, tömde all vår återvinning vid Maxi's åvc å sen handlade jag lite.
Bland annat 3 kg rödbetor, dom säljer för 3 kr/kg så jag gav inte så många kronor för det.
Tänkte koka å lägga in rödbetor på söndag.

Efter jobbet ikväll gick jag raka vägen in i duschen.
Sen har jag vaxat mina ben, fixat mina ögonbryn å haft allmänt "spa", så ljuvligt skönt att ta hand om kroppen när jag har ett jobb som sliter så mycket på ben å rygg.
Så nu ska jag strax krypa ner mellan svala, fräscha lakan med nyvaxade ben, den känslan är svårslagen 😊

HA EN SKÖN KVÄLL !!!


Kommentarer

Populära inlägg