Tjo-hooooooo......


Jag har vunnit !!!!
Vunnit, vunnit, vunnit....... 😄
Jag som inte ens kan vinna en 10a om jag köper en tialott har faktiskt vunnit nÄt av vÀrde...
"Ja, men va faan har hon vunnit da"..... tÀnker ni??

Jo, jag har vunnit 3 veckors fri grupptrÀning pÄ ett gym inne i VÀxjö.
Enda nackdelen Àr att det ligger mitt i city, lite bökigt med parkering men det löser sig vÀl.
SÄg en efterlysning av folk via fb som ville vara med i utlottning av gratis grupptrÀning i utbyte mot en utvÀrdering av deras grupptrÀningar efterÄt för de vill förbÀttra sig.
Samt att man fick motivera varför just JAG skulle fĂ„ en av platserna. 

Å pĂ„ 3 veckor hinner man komma igĂ„ng, kĂ€nna efter vad man gillar Ă„ hur det gĂ„r.
Precis den kickstart jag behöver nÀr vi kommer hem frÄn resan.
Har verkligen saknat trÀningen, lÀser gamla blogginlÀgg om hur mycket jag trÀnade.
Jag var förvisso arbetslös dÄ Ä dÄ kan man trÀna 2 tim/5 ggr i veckan, man har hur mycket tid som helst Ä fÄr trÀna sig trött nÀr man inte har ett jobb att bli trött av.

Kruxet Àr för mig att hitta rÀtt balans mellan jobb Ä trÀning för att jag ska orka hÄlla pÄ med det i lÀngden.
Orken Àr ju begrÀnsad, jag kan Änga pÄ 4-5 veckor för det Àr sÄ kul tills jag tar tokslut Ä inte orkar ur sÀngen pÄ 2-3 dagar.
Det Àr den lösningen jag mÄste hitta.....
SÄ mÄn 24e april Àr jag inbokad....

Har jobbat fulldag idag för att det Àr pÄskveckan.
Har haft sÄ dÀr halvintensivt, det har gÄtt i vÄgor.
Vi har en mycket gammal kund som kommer in nÄn per vecka.
Att han var gammal visste jag men inte riktigt huuuuuuur gammal...
Pratade med honom i januari nÀr det var sÄ kallt, runt -10 , bland annat om kylan.
Varvid han replikerade: vet du hur gammal jag Àr??
Nja..... runt 88-90 svarade jag.
Jodu, jag har fyllt 95 sĂ€ger han dĂ„  😊

Han Àr sÄÄÄ mysig, alltid sÄ propert klÀdd.
Skjorta, slips, pullover, rock, halsduk Ă„ keps.
GÄr med sÄn vÀrdighet, han har en krycka han stöder sig pÄ.
Köper alltid lite strömming Ä ibland lite rÀkor att smaska pÄ.
Knivskarp i hjÀrnan, han har hörapparat men man kan samtala i vanlig ton med honom.
Har stenkoll pÄ pengarna nÀr han ska betala osv..

Idag kom han igen Ä köpte lite strömming.
Vi pratade lite om allt möjligt...
Jag sa, du Àr ute i pÄskhandeln Ä rör dig??
Jaha, det mĂ„ste man, man mĂ„ste va med i svĂ€ngen 😉
Precis som du...sa han Ă„ pekade pĂ„ mig 😊
Pratade lite om att fira pÄsk osv Ä jag sa vi ska Äka till Polen Ä jag oroar mig lite för blÄsten...

Jag har Äkt bÄt jag, jag Äkte bÄt till Amerika -65....
Jag Ă„kte med Kungsholm dit Ă„ Gripsholm hem.....
Hur lÄng tid tog det??
10 dagar till sjöss, vi gick ner till Köpenhamn först......
Vad kostade det pÄ den tiden?
Jo, det kostade 2000 kr dÄ....
Sen berÀttade han om hur kaptenen hade kommit sista kvÀllen till sjöss Ä satt sig vid hans bord vid middagen osv...
Herregud en sĂ„n  man, det Ă€r sĂ„Ă„ roligt att prata med honom.
TÀnk sÄ mycket han varit med om......
TÀnk att bli sÄ gammal Ä vara sÄ pigg Ä skÀrpt i hjÀrnan, det Àr helt fantastiskt !!!

Nu Àr snart sista tvÀtten för denna omgÄngen klar, jag ska hÀnga upp den.
Plocka ihop skor Ä jacka jag ska ha med, imorrn Àr det fulldag, sen dusch Ä lite annat.
Tur sambon Àr ledig pÄ tors Ä Àr utvilad inför bilkörningen för jag lÀr vara skitslut nÀr jag slutar pÄ tors eftermiddag.
Jag som 95 Ă„ring 😆


 HA EN BRA KVÄLL !!!



Kommentarer

PopulÀra inlÀgg