Alkohol.....





Ja, ingen har väl undgått drevet mot Anders Borg sista veckan ang fylla å olämpligt beteende.
Jag försvarar inte människan, jag avskyr karln redan innan men det som gör mig beklämd är det fullständigt vansinniga ryktesspridningen å kränkande tillmälen mot honom.
Det är INTE ok, ens om det gäller honom.
Hade det varit en kvinna som hade fått ett sexistiska tillmäle så hade det blivit en motstorm utan dess like.

Vad som hänt vet endast de som var där å hittills har ingen vad jag vet trätt fram å sagt att "han gjorde si å så, sa det å det....det såg-hörde jag med egna ögon-öron..".
Vad vi vet är att han supit så redlöst full att han inte har en blekaste aning om vad han gjort å det ska jag återkomma till längre ner.
Har han nu kallat kvinnor för hora å slampa så är inte det nåt som kommer i fyllan, det är en värdering du redan har.
Men i nyktert tillstånd (om man har alla hästar hemma) så säger man det inte, definitivt inte i den position som han hade som finansminister även om man tänker det.
Men när alkoholen går in så släpper normala spärrar å du gör-säger saker som inte annars gör å då kommer många ggr personens rätta fram.

Har han nu blottat sitt kön är han just det, en blottare å ska anmälas för sexuellt ofredande vilket har gjorts av vad jag förstår nån utomstående som inte varit på festen.
Enl utredning som lagts ner så var det väldigt vaga  uppgifter om vad som VERKLIGEN hade hänt.
Å eftersom vi som läser på nätet å inte var där vet ju inte vad som faktiskt hände.
Men det är märkligt hur "alla" på nätet vet vad som hände å hänger på ryktesspridningen å tillmälen, jag tycker det är sorgligt att läsa.
Att folk är så giriga på att kasta skit på en annan person när dom faktiskt INTE VET VAD SOM HÄNDE !!!
Gör man det å spär på ryktesspridningen utan att ha fakta, då är man ute på djupt vatten.

Har oxå läst att han " kommer undan med det för att han är vit, framgångsrik man".
Kommer undan med det??
Karma har rent bokstavligen bitit kulorna av honom !!!
Han har skämt ut sig inför hela svenska folket å hur han ska komma tillbaka undrar jag.
Nu vet jag att dom gör det på ett el annat sätt, han är ju gu´bevars sambo med en PR kvinna,  men han kommer få bära skam för mycket lång tid framöver.
I mina ögon var-är han en skam å ett skämt för Sverige redan när han var finansminister när han fjantade runt i riksdagen med en hästsvans !!!!
Hästsvans på en vuxen man ???!!!!!

Men vet ni vad som är hela grejen??
Hade han inte druckit alkohol så hade inget hänt......
Tjo-hooo, vilken insikt el hur??? 😀
Men tyvärr, svenska folket har en bedrövlig inställning till alkohol, jag har sett mycket....
Det sups hejdlöst, ytterst få kan hantera alkohol, jag har väldigt låg tolerans mot berusade personer.
Min gräns går när kvinnorna börjar flamsa runt å skrikprata å männen brölar å gastar.
Jag såg så mycket skit under mina år på bensinmacken vad det gäller supandet.

1a ölen- groggen sattes fram när dom satt ner stödbenet, dom slutade kl 22 dagen innan dom skulle köra hem.
Oavsett om dom låg en vecka el 5....
Dom kom upp på sina cyklar, rödmosiga i nyllet, med gasolbehållaren på pakethållaren då gasolen tagit slut under grillning, det stank gammal fylla å alkohol ur varenda por, det var vämjeligt.
Har sett fäder som kommit raglande vid 23-23.30 på natten med 6-7 åringar i släptåg, det gjorde ont i hjärtat att se.
Kvinnorna tror dom är Guds gåva till männen å männen tycker dom är Guds gåva till kvinnorna...
Har många gånger önskat jag kunnat filma dom å visa det i deras tunga baksmälla dagen efter.
Visa hur patetiskt dom beter sig......

Vi hade oxå ett gäng vardagsalkoholister som kom in å tjabbade å tjötade, inte alltid man orkade vara trevlig men dom sket ju i det, dom kom tillbaka något skamsna nästa gång å så var det bra med det.
Jag har satt dit ett antal rattfyllerister som tankat-handlat av oss mm.
Jag har själv, tack å lov, varit förskonad från sånt i min uppväxt.
Nån i släkten kanske har tittat för djupt i flaskan nån gång men inte så det stört mig iaf.
Tyvärr är sambons bror alkoholist så nu finns det i närheten men jag drabbas inte direkt av det.

Jag har aldrig gillat alkohol, jag har kanske varit riktigt full 10-15 ggr i mitt liv i ålder 15-20 år kanske.
Har alltid tyckt det är obehagligt när det susar i huvudet å  världen blir omtöcknad.
Dessutom att bo på Öland, vill man nånstans får man själv köra, så är det bara.
Vad det gäller från 30 år å uppåt så fick jag 2 barn tätt med amning å allt annat.
Under de åren på macken drack jag knappt en enda droppe, bara lukten av alkoholen fick mig att må illa.
Men vad jag har blivit tråkad för det....suck...
Att folk har såna problem med att man inte dricker el inte gillar det.
"Ööööh....jävla tråkmåns....... ta en öl för faan å slappna av....Vad är det för fel på dig?? Ta en öl-grogg å var som folk...man måste ju få slappna av... en karl har rätt att slappna av efter jobbet med ett par öl..."
Då har jag många ggr velat skrika tillbaka : Vad i helvete är det för fel på dig som MÅSTE dricka ????
Kan man inte "slappna av" utan alkohol har man uppenbarligen problem å borde söka för det, för allas bästa.
Idag kan jag tycka det är jättegott med ett glas rött till maten men är jag för trött så avstår jag, det smakar inte helt enkelt.

Nu åter till Borg....
Han har alltså supit sig så redlös att han inte har en f--king aning om vad han gjort !!
Att skylla på "hård press" el annat är så bottenlöst svagt så det är inte sant.
Kan du inte hantera alkohol SKA DU INTE DRICKA !!!
Punkt slut !!!
Man kan ju undra om han var var nykter alla ggr i riksdagen när vissa förslag las fram å klubbades igenom....

Å varför i helvete hade ingen på festen kurage nog att ta honom i örat INNAN han gick för långt??
Helt enkelt slängt ut honom el ringt polisen för att han var stökig för allas bästa.
Nähä, han är av det "finare" folket å såna stöter man sig inte med....

Jag har en vän (tyvärr inte så mycket kontakt längre) som var alkoholist i 18 år.
Hans farfar var alkoholist , hans pappa var det å även hans mamma.
Hans mamma körde ihjäl sig rattfull när han var 7 år, hans pappa hängde sig pga alkoholismen när han var 17 år gammal så sen dess har han fått klara sig själv.
Själv var han tung alkoholist i 18 år, den längsta tid han var nykter var 10 dagar i sträck tills dåv arbetsgivaren fick in honom på behandlingshem.
Då hade hans arb.givare jagat honom i 2 år med det..
Han höjde varken rösten el handen mot fru el barn men det blir en psykisk misshandel ändå.

Sen den dagen har han varit nykter å det är ca 25 år sen.
Han har icke tagit ett enda återfall.
För alkoholisten tar ett återfall, hen får inte ett återfall.....
Han har inga problem med att folk dricker runt honom men han kan direkt se om en person kan hantera drickandet el inte.
Det ser han på vilket sätt dom dricker.
Han har varit ute i skolor å pratat om det å även hjälpt-stöttat de som vill bli nyktra.
Hur han kunnat bli en sån fantastisk person med sitt bagage är för mig en gåta.

Men nu avslutar jag Anders Borg för mig, en solkig historia som aldrig hänt han inte druckit......
Nu är det dags för frukost med sambon, sen jobb i eftermiddag.

HA EN BRA DAG !!!











Kommentarer

  1. Jaaaa du, där spriten går in går vettet ut!/ Mormor

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg