Halva....


...augusti har snart passerat....
En ljuvlig dag idag, likaså igår.
Satt ute på altanen å fikade på eftermiddagen.
Man får ta tillvara de tillfällen man får, snart är de förbi.

Satte igång med städningen igår förmiddag å jag var klar runt 3 tiden, då tog jag fika ute.
Så skönt att få undan en del som släpat efter, dessutom har vi många björkar som ramar in tomtgränsen.
Dom släpper nåt slags fröflagor som lägger sig precis överallt.....
Å när man haft fönstren på vädringsläge hela sommaren så kryper det in överallt å täcker det mesta.
Ser ut som ett lager med snö nästan på golv, fönsterkarmar, möbler som står i närheten så det var skönt att få undan det.
Sen körde jag till stan å spenderade en halv förmögenhet på nya gröna växter.
2 dog under semestern, glömde ta bort dom från fönstren när vi åkte hem till Öland så dom blev typ stekta i solen, ytterligare ett par var redan halvdåliga så de fick gå hädan.
Har inte riktigt haft tid att pyssla med det innan så då blir det så.

Jobb idag...
Dagens tips:
Häll inte vatten över gympaskon....
A. Du blir blöt....
B. Det känns som tjopp-tjopp i skon när man går...
C. Foten ser ut som en tvättsvamp efter några timmar....
Får nog ta på mig stövlar imorrn  😉

Sen körde jag kors å tvärs över stan, avskyr när man måste fara som en skållad råtta när de inte ligger i följd men jag hade inget val idag.
Blir förmodligen jobb 11 tim/dag resten av veckan så jag hinner inte.
Först till CG, sen in till stan till Panduro för att få tag på en bit svart filt.
Fick ju så fin fyr å har haft den på en bänk vid fönstret ner mot sjön men då sitter jag med ryggen mot den å ser den inte.
Köpte en bit filt för att lägga under den så inte plåten ger repor på högtalaren den står på nu, svart på svart syns inte.
Å se, det passade preciiiiiis 😊
För att åka tvärs över stan tll Kupan för att få tag på en vit plastkruka.
Jag är lite "störd", vill ha enhetlig el hyfsat iaf på krukorna å nu när jag köpte nya passade inte alla gamla osv så det kan jag rekommendera.
Hittade en fin vit plastkruka, TRE riksdaler kostade den.
I våras köpte jag en jättefin vit porslinskruka för ofantliga FEM riksdaler 😉
Så är man bara ute efter samma färgskala å inte identiska så gör man fynd på ett sånt ställe.

Väl hemma så tog jag tag i ett 3 veckorsprojekt, jag städade ÄNTLIGEN bilen.....
Så boring men nu är det gjort...
Precis som inne så kryper dessa små fröflagor av nåt slag in precis överallt....
Tyvärr så vet jag den ser likdaan ut om några dagar men har iaf sanerat den en gång på småskräpet.

Nu får det blir tv en stund å sen hyfsat tidigt i säng..



HA EN BRA KVÄLL !!!


 

 


Kommentarer

Populära inlägg