Augusti...

........har gjort sitt inträde å mörkret med den...
Nu är kvällarna mörka, ett vemod att sommaren är över för i år.
Även om augusti å september kan vara fina så är sommaren förbi för denna gången.

Tor, han har dragit fram genom hela veckan av å till.
Våldsamt regnande å åskmuller å blixtarna flashade intensivt igår.
Idag har vädret varit än mer galet...
Intensiva skurar växlat med strålande sol, sannerligen nyckfullt.
Å jag hade en vacker regnbåge framför mig ikväll en stund när jag körde hem.
Det är nå magiskt med regnbåge, sägs ju att det finns en kruka guld vid regnbågens slut om man lyckas finna den...

I tis eftermiddag så begav vi oss ut i skogen efter jag kom från jobbet.
Å jag fick med mig stortrollet oxå 😉
Men det blev "sådär" , fick ihop ett par liter blåbär till men det är fläckvis det finns å inte dom mängderna som var förra året.
Men det måste väl återhämta sig mellan varven oxå.
Ons-tors-fre har det varit 11 tim jobb var dag.....
Haft intensiva dagar på jobbet så jag är rätt så slut ikväll.
Nu är det morgondagen kvar av denna 6 dagars vecka, sen får jag ledigt i 2 dagar.

Sätter oss i bilen imorrn eftermiddag när jag slutat jobba å åker söderut till syrran.
På måndag blir det ett dagsbesök i Köpenhamn så är vi hemma i Småland igen på kvällen.
Ska bli skönt att komma iväg ett par dagar, göra nåt mer under sommaren än en dryg vecka hemma på ön.
Å det verkar bli uppehållsväder oxå så det får vi hoppas att prognosen håller.

Har packat lite kläder för ett par dagar å ska strax hänga upp en maskin tvätt så får det bli sängen sen.

Nyhavn

 HA EN BRA KVÄLL !!!



Kommentarer

Populära inlägg