Vemod....





Idag har vädret vänt...
Vi har haft så fint väder hela veckan, så varmt å skönt men idag mulnade det på å kommit några regnstänk.
Lagom tills jag blir ledig......
Men man har ju lite annat att göra oxå än bara sola....
Folk klagar på vädret, det är skit väder, ingen sommar, bla, bla bla.......
Juni var rätt kylslagen men det är ju inget ovanligt men juli har varit helt ok.
Detta ÄR svensk sommar......
Drygt +20C sol å skönt å lite regnskurar så får man väl vara nöjd med det.
Längre norrut kanske det inte är så men här har det varit så.
Den medelhavsvärmen folk tror är svensk sommar med temp på +25-30 kanske ännu mer är inte naturligt här uppe i norden.
Å nu går högsommaren in på sista dagarna, ännu en högsommar är förbi.

Å i den svenska politiken har det stormat sista dagarna....
Jag är knappast känd för att skriva heta, politiska inlägg å det tänker jag inte göra nu heller.
Men jag mår rent illa att se hur folk beter sig rent konkret......
Alliansen å dess anhängare är som hyenor, glafsar å dräglar till att få socialdemokratiska regeringen på fall å sno åt sig makten.
Gud bevare Sverige om skräcködlan Batra blir statsminister....... 😔
Tycker det är starkt av Löfven att stå emot kravet om avgång, förhoppningsvis slår deras misstroendeförklaring tillbaka på dom själva i sinom tid.
Å därmed lämnar jag ämnet...

Var ju hos kiropraktorn i tors för att fixa till det cykelvurpan åsamkade mig.
Han trodde det var ett stukat revben, hade jag haft spricka i det hade jag haft mer smärta.
Så han knäckte lite här å där, jag var lite öm igår kväll efter en hel dags jobb men idag är det rätt ok.
Bästa Blender spelade i Kärrasand igår men det finns inte en chans att orka det efter 11 tim jobb å så väntade 8 tim idag.
Hade varit en kanonkväll men så är det.....

På väg hem från jobbet idag så besökte jag både Clas Olsson å Rusta i jakt på en led-slinga till min fina fyr jag fick i födelsedagspresent av kusinen med familj.
Är ju gjort för värmeljus men jag vill ha elektrisk belysning i den, tror den gör sig bättre så.
Ikväll är det lite höstkänsla faktiskt, tror jag ska tända upp den för att se hur den gör sig tänd.

Hade planerat att ge mig ut i blåbärsskogen imorrn förmiddag men får se vad vädret ger.
Regnar det så blir man blöt å bären blir så kladdiga.
Men så typiskt isf när jag har tillfälle till det, har inte varit ute i år än.
Har lite bär kvar från förra året men färska är ju oslagbara.
Har legat av mig med både mat å bakning men nu får jag ta tag i det igen.
Sambon fixar maten för det mesta nu när han har semester men imorrn får det bli fisk av nå slag.
Å då hade jag tänkt en blåbärspaj till efterrätt 😋

Behöver rensa lite i frysen, fylla upp med ny, fräsch mat istället.
På mån har jag tänkt laga Lufsa, är huuuuuuur länge som helst sen vi åt det.
För den oinvigde så är det Ölands nationalrätt nr 2 efter kroppkakor.
Å en kycklinggryta med paprika å curry står oxå på önskematlistan framöver.
Ska göra en gubbröra imorrn, blev så grymt sugen på det igår.
Har 1½ matjessillfilé kvar i spannet jag tog hem vid midsommar som jag behöver ta hand om.

Men ikväll blir det soft i soffan, som sambon sa en gång, lör kväll är min fre kväll med min arbetsvecka tis-lör.
Blir det inte blåbären imorrn så måste jag röja lite här hemma (det hinner jag det oxå även om det blir fint väder), rena kläder som ska strykas, golv som måste dammsugas å moppas osv.
Han har börjat röja i garage å förråd, behövs för bättre ordning på prylarna.
Jag är en förvaringsnörd, är en jävel på att röja å fixa i ordning å vill förvara grejer så det inte dräller omkring överallt.....

HA EN BRA KVÄLL !!!



Kommentarer

Populära inlägg