Söndag....

...kväll har det blivit..
Än en gång har det gått 5 dagar sen jag var här inne, fattar inte vart tiden tar vägen??
Men när det går i ett från morgon till kväll så försvinner tiden i rasande fart....

Jobbade i ons till 15.15, åkte hem, bytte om, sambon kom hem så vi rullade ut från gårdsplan 17.05 å vi rullade in på Storgatan i Bghm 19.05.
Vi hade ett hiskeligt regnande på vägen tills vi hade en mil kvar till Bghm, då sprack det upp.
Åkte ner till mina föräldrar direkt, bar in studentplakat, presenter å tårtbotten.
Jag gjorde i ordning det sista på paketen, fixade ett presentbord, dukade upp så mycket det gick.
La emellan tårtan så jag bara hade dekoration kvar på morgonen att göra.

Upp i ottan på torsdagen, duscha, rulla håret å käka frukost.
Gjorde oss presentabla å ner till mina föräldrar för det sista plocket.
Åkte så vi var i Kalmar kl 12, visste ju inte hur mycket avslutning det skulle vara med parkering å dyl men det gick smidigt.
Ett alldeles makalöst, fantastiskt väder fick vi 😄
Strålande sol, svag vind å ljuvlig värme.....
Så för en gång skull lyckades vi pricka in riktigt kalasväder för en sån grej.

Dom skulle komma ut på scenen på Larmtorget å det visade sig bara vara 3 klasser så det gick ju blixtsnabbt,
Jenny Nyström skolan skulle oxå varit där men hade valt skolan som utspring så det var bara en klunga anhöriga till de 3 klasser som gick ut.

Å visst var dom glada när dom kom ut 😊



 Om 2 år är det lillebrors tur...
 Med bästa kompisen Steff...


Hemma....




 Egendesignad mössa....





Efter mat å tårta så var det dags att åka tillbaka till Småland, både jag å sambon skulle jobba på fredagen.
Jobb även igår för mig å sen åkte jag å storhandlade för vi fick besök senare.
Syrran, gubbe, lill-loppan å bästa kompisen kom å stannade på väg till Skåne.
Å än en gång hade vi tur med vädret........
En ljuvlig kväll för grillning.......
Alldeles vindstilla å ljummet ute.... 💗


Men på förmiddagen idag så åkte dom vidare till Lund där dom bor.
Lill-loppan å kompis stannar väl 2-3 dagar å tar tåget hem men sen kommer dom ju igen på fre när det är midsommar.

Så när dom åkt så tvättade jag sista 4 fönstren så nu är alla fönster tvättade på utsidan.
Storstädade sovrummet (tar 30 min 😊 ) å renbäddade.
Skulle gjort så mycket mer idag men vaknade halv 5 imorse med en överjävlig huvudvärk å den har hängt i hela dagen så jag har inte orkat.
Har inte fått bukt med den ordentligt än, har väl släppt hyfsat men är tung i huvudet nu.
Längesen jag hade så intensivt hela dagen 😔

Imorrn ska jag jobba lite, vet inte hur länge.
Ska ju förbereda som vanligt inför att vi öppnar på tis (som vanligt) men denna veckan är ju lite speciell för att det är midsommar å kräver lite extra pyssel.
Sen är det tänkt att jag ska städa det sista för denna gången så får det vara tills vidare.

HA EN SKÖN KVÄLL !!!

Kommentarer

Populära inlägg